128
REGISTRES DU BUREAU
[i569]
ès mains desd, s" Prevost des Marchans, Eschevins et Conseillers d'icelle Ville, sondict estat de Conseiller de Ville au proffict dud. Claude Aubery, son filz, tant verballement que par procuration, par luy pour cest effect passée par devant Bergeon et Bergeon O, no­taires, le jour d'huy dix septiesme jour de Juillet'2';
Et la matiere mise cn deliberation, et après avoir oïz lesdictz Aubery, pere et filz, separement, a esté ladicte resignation admise comme favorable, et en ce faisant ledict Claude Aubery receu au serment acous­tumé de Conseiller de Ville, au lieu dudict Aubery, son pere.
CCXX. — [Convocations pour l'assemblée générale.]
29 juillet i56g. (Fol. 182 r°.)
c #e par les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris.
"Sire Nicolas Paulmier, Quartenier de lad. Ville, appellez quatre des plus notables bourgeois de vostre quartier, et vous trouvez tous demain, à une atten­dant deux heures de relevée, en l'Hostel de ceste Ville, en l'assemblée generale qui se y fera, pour entendre la volunté du Roy. Si n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de lad. Ville, le xxix8 jour de Juillet m. lxix.»
Pareilz mandemens ont esté expédiez aux autres Quarteniers.
"Monsieur'le Premier President, plaise vous trouver demain, à une attendant deulx heures de relevée, en l'Hostel de ceste Ville, en l'assemblée generale qui se y fera, pour entendre la volunté du Roy; vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le vingt neufiesmejour de Juil­let m. vclxix.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, tous vostres.»
Pareilz mandemens ont esté expédiez aux chappi­tres et conventz de lad. Ville, cy après nommez:
Mess" l'Evesque de Paris;
Le Chappitre de Paris ;
Les religieulx, abbé et convent de Sainct Ma­gloire;
Les religieulx, abbé et convent de Sainct Victor;
Les religieulx, abbé et convent de Saincte Gene­viefve ;
Les religieulx, abbé et convent de Sainct Germain des Prez;
Les religieulx, prieur et convent de Sainct Martin des Champs;
Les religieulx, prieur et convent des Celestins;
Les religieux, prieur et convent des Chartreux;
Les religieux, prieur et convent de Sainct Ladre.
CCXXL — [Lettres du Roi relatives à la solde de -i,ooo Suisses,
PENDANT DEUX MOIS SEULEMENT.] 3i juillet i56g. (Fol. 179 v°.)
«De par le Roy. "Très chers et bien aniez, nous avons nagueres, à l'occasion de noz affaires de la guerre et pour l'ex­treme et incroiable despence que nous sommes journellement contrainct de supporter par le moien d'icelle, faict expedier noz lettres de commission ad­dressantes au Prevost de Paris ou son Lieutenant, avec ung departement pour lever sur noz bons et loyaulx subjeetz des villes dud. ressort, qui ont esté les moins foullées, une bonne somme de deniers equipollent à celle qui aultrefoys a esté levée pour
la solde de cinquante mil hommes de pied, par lequel departement nous avons comprins nostre bonne ville et cité de Paris, pour la solde de soixante mil livres'3'.
"Et d'autant que nous vous avons mandé cy de­vant que, comme bons, loyaulx et affectionnez sub­gectz que vous nous estes, vous eussiez, pour la seureté et deffence des tranchées de nostredicte Ville [à] lever et entretenir jusques au nombre de six mil hommes de pied françoys; et neantmoings, considerans lesd, gens de pied ne pouvoir sy tost que
-1' Hervé et Noël Bergeon, le père et le fils. (Voir ci-dessus p. 107, n0'e -•) <-' Hya lieu sans doule de -substituer ici encore 27 à 17 juillet.
(-' Ni les lettres adressées au Prévôt de Paris ni l'état de répartition mentionnés ici ne se trouvent sur le registre des Bannières du Châtelet, où les documents de cette nature sont ordinairement transcrits.